Bij de Mirza Foundation hebben we een speciale schoolvoorbereidende inclusieve klas opgezet op Basisschool De Krullevaar in Utrecht/De Meern, waar kinderen met een ontwikkelingsachterstand met/of een beperking de zorg en aandacht krijgen die ze verdienen. In deze unieke klasomgeving bieden we zeer intensieve 1-op-1 begeleiding, zodat elk kind de best mogelijke ondersteuning krijgt om zich voor te bereiden op het onderwijs.

DE TORTELTUIN

Onze schoolvoorbereidende inclusieve klas “De Torteltuin” is ontworpen om kinderen op een veilige en vertrouwde manier kennis te laten maken met de schoolomgeving. Met een zeer intensieve begeleiding van één op één helpen we hen bij het ontwikkelen van de vaardigheden die nodig zijn voor hun verdere leertraject. We passen het onderwijs volledig aan op de behoeften van elk individueel kind, met als doel hen de kans te geven om te groeien en zich optimaal te ontwikkelen.

De klas zit fysiek binnen Basisschool De Krullevaar, wat betekent dat kinderen de mogelijkheid hebben om te leren en te spelen samen met hun leeftijdsgenootjes zonder beperkingen. De inclusieve aanpak van de Mirza Foundation zorgt ervoor dat deze kinderen niet alleen deel uitmaken van een reguliere school, maar ook dat ze zich echt onderdeel voelen van de schoolgemeenschap. Dit bevordert hun sociale vaardigheden en biedt hen de kans om vriendschappen op te bouwen dichtbij huis.

De intensieve 1-op-1 begeleiding in onze klas garandeert dat elk kind precies de zorg en aandacht krijgt die het nodig heeft. Onze ervaren begeleiders werken nauw samen met ouders en leerkrachten om ervoor te zorgen dat de educatieplannen en dagprogramma’s perfect aansluiten bij de behoeften van elk kind. Zo creëren we een omgeving waarin elk kind zich veilig voelt, plezier heeft en optimaal kan leren.

De samenwerking tussen de Mirza Foundation en Basisschool De Krullevaar is een prachtig voorbeeld van hoe inclusief onderwijs en intensieve zorg hand in hand kunnen gaan. Onze schoolvoorbereidende inclusieve klas biedt kinderen met een beperking een solide basis voor hun toekomst, waarbij ze de vaardigheden en het zelfvertrouwen ontwikkelen om succesvol deel te nemen aan het onderwijs en de samenleving.

HOE ZIET EEN DAG ERUIT?

Wij creëren routine en structuur binnen de groep door vaste activiteiten op vaste tijden aan te bieden. Dit helpt kinderen te begrijpen wat ze kunnen verwachten, waardoor hun vertrouwen groeit. Activiteiten zoals de lunch en buitenspelen doen we gezamenlijk om het groepsgevoel te versterken en de sociale interactie tussen de kinderen te bevorderen.

DAGPROGRAMMA
  • 08:50 - 09:00 Inloop - Brengen
  • 09:00 - 09:15 Kringmoment (samen)
  • 09:15 - 09:45 Individueel werken 1
  • 09:45 - 10:00 Spelvaardigheden
  • 10:00 - 10:30 Individueel werken 2
  • 10:30 - 10:45 Fruitmoment (samen)
  • 10:45 - 11:00 Groepsactiviteit (samen)
  • 11:00 - 11:30 Buiten spelen (samen)
  • 11:30 - 12:15 Individueel werken 3
  • 12:15 - 12:45 Lunch (samen)
  • 12:45 - 13:00 Groepsactiviteit (samen)
  • 13:00 - 13:30 Buiten spelen (samen)
  • 13:30 - 13:45 Creatieve activiteit (samen)
  • 13:45 - 14:30 Individueel werken 4
  • 14:30 - 14:45 Tussendoortje (samen)
  • 14:45 - 15:00 Voorlezen, dagafsluiting (samen)
  • 15:00 - Kinderen worden opgehaald

Bent u geïnteresseerd geraakt en wilt u zich aanmelden? Neem dan contact met ons op om vrijblijvend een kennismakingsgesprek te voeren.

×